hotelkritieken

Van een te klein bad tot oud eten: de top tien slechtste hotelkritieken

In tijden van sociale media ben je als reiziger maar een klik verwijderd van negatief reisadvies of slechte commentaar van toeristen. Websites als TripAdvisor en Airbnb vormen zelfs de referentie voor een geslaagde vakantie. Reisreporter vatte, met de hulp van Hotel.info, de meest voorkomende hotelkritieken van gasten samen.

Online hotelervaringen delen
Hotel.info, de gratis online hotelreserveringsservice, maakt de meningen openbaar van haar boekingsklanten. En niet alleen in de vorm van een standaard cijferlijst, maar ze publiceert ook de door de hotelgasten zelf geformuleerde commentaren. Dit zijn de meest opmerkelijke hotelkritieken op een rij.

1. Ontbijt: Te duur ontbijt dat qua kwaliteit en omvang de prijs niet rechtvaardigt. Te weinig keuze. Er wordt niet snel genoeg aangevuld/voor nieuwe gasten gedekt. Het eten is te oud en ligt te lang.

2. Parkeren: Als te hoog ervaren kosten van parkeerplaats of -garage, steeds opnieuw verkeerde opgaven van de hotelier in de internetpresentaties met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

3. Geluidsoverlast: De verkeersbelasting van de centrale ligging wordt minder bekritiseerd dan de gehorigheid van de kamers en de ontbrekende geluidsisolatie van de ramen.

4. Kamergrootte: Vooral Noord-Amerikaanse gasten scheppen weinig genoegen in de vaak kleine hotelkamers en smalle baden in Europese hotels.

5. Service/vriendelijkheid: de buitenlandse gasten zien dit minder als aanleiding tot een klacht. Het zijn meestal zelfs de binnenlandse hotelgasten die met het serviceniveau niet tevreden zijn.

6. Internet: Online kosten veel te duur.

7. Hygiëne: Klachten over slecht schoongemaakte kamers, vooral baden.

8. Comfort: Doorgelegen matrassen. Gammel oud meubilair. Hotels worden vaak als “rijp voor renovatie” en uitgewoond ervaren.

9. Niet rokers/Rokers: Onvoldoende scheiding tussen rokers en niet-rokers, rookgeuren in niet-rokersetages, geen niet-rokerskamers beschikbaar, hoewel geboekt.

10. Sterren-categorie: Hotel is volgens de algemene indruk te hoog ingeschaald qua sterren en verdient eigenlijk een lagere beoordeling. Daarom wordt dan ook de prijs als te hoog ervaren.

Foto: © Pixabay

Over deze auteur

Met Reisreporter willen we jou inspireren om te reizen buiten gekende paden. Maak van je vakantie een unieke tijdsbesteding! We zetten je graag aan om uit je comfortzone te stappen en zo de strafste verhalen te ontdekken!

Gerelateerde berichten

Laat een bericht achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *