-
Wandeltip in de Eifel: ga hiken op het Quellenpfad - 22 hours ago
-
Keizerin Josefina en haar Yomis verwachten je in Europa-Park - 20/05/2022
-
Op zoek naar de Catalaanse roots in de Pyrénées-Orientales - 17/05/2022
-
10 redenen voor een vakantie in de Mayenne - 18/04/2022
-
AIDA Nova: ecologisch cruisen zonder dresscode - 13/04/2022
-
Doen: genieten van Oosterscheldekreeft in Zeeland - 11/04/2022
-
Sneeuwsporttest: de Peak Performance vertical gore-tex 3L jas en broek - 08/04/2022
-
Esch-sur-Alzette: Europese Culturele Hoofdstad 2022 - 07/04/2022
-
Edelweiss Distillerie onthult geheimen van de Zwitserse absint - 06/04/2022
-
The North Face rugzak Cobra 60 L - 25/03/2022

Lokale marktjes erkend als toeristische attractie in Thailand
De overheid van Thailand wil de marktjes waar locals hun ver- en inkopen doen erkennen als toeristische attractie en vraagt ook aan de Toeristische Dienst van Thailand (TAT) om de zogenaamde ‘must-see markets’ te promoten bij bezoekers. Het land hoopt hiermee de omzet van de lokale economie te verhogen.
153 euro omzet per dag
Het Handelsministerie van Thailand heeft al 77 lokale marktjes laten betrekken in het plan, één voor elke provincie inclusief Bangkok. Sommige markten zouden zo’n 400.000 à 500.000 baht (10.000 à 12.000 euro) per dag moeten opbrengen. Families die zelf spullen verkopen verdienen dan weer per dag tussen de 5.000 en 6.000 baht (128 tot 153 euro).
Beleven als een local
De grote troef van de marktjes is dat alles er lokaal geproduceerd en verkocht wordt, aan democratische prijzen, van voedsel tot handgemaakte spulletjes. Bovendien draagt de mooie omgeving waarin sommige markten zich bevinden bij tot de unieke ervaring van de toerist. Onder meer de markt van Sarokrao in Buri Ram, die van Nawong in Nakhon Si Thammarat, Kad Khwuang Muang in Nan en de drijvende markt Lam Phaya in Nakhon Pathom behoren tot het lijstje.
Economische boost
Tegen 2018 wil de Thaise regering met 231 ‘must-see markets’ toeristen naar het land lokken. De Toeristische Dienst wordt aangespoord de nieuwe attractie zoveel mogelijk bekend te maken om zo de lokale economie een stevige hand te helpen.
Foto: © Christian Müller